top of page
Keresés

🔥 Forró aszfalt és túlmelegedett gumi – veszélyforrás vagy csak városi legenda?

Nyáron az utak hőmérséklete sokszor meghaladja az 50–60 °C-ot is, különösen autópályán vagy városban, tűző napon parkoló járműveknél.Felmerül a kérdés:👉 Valóban veszélyes a forró aszfalt a gumiabroncsokra?👉 Kialakulhat túlmelegedés? Robbanhat a gumi?👉 Vagy csak egy újabb városi legenda, amit túlreagálunk?

Lássuk a tényeket!

Nyáron az utak hőmérséklete sokszor meghaladja az 50–60 °C-ot is, különösen autópályán vagy városban, tűző napon parkoló járműveknél.Felmerül a kérdés:👉 Valóban veszélyes a forró aszfalt a gumiabroncsokra?👉 Kialakulhat túlmelegedés? Robbanhat a gumi?👉 Vagy csak egy újabb városi legenda, amit túlreagálunk?

Lássuk a tényeket!



🌡️ Mekkora hőterhelésnek van kitéve egy nyári gumi?

  • A levegő hőmérséklete nyáron elérheti a 35–40 °C-ot.

  • Az aszfalt ilyenkor akár 60–70 °C-ra is felforrósodhat.

  • Ehhez még hozzáadódik a gumi saját melegedése – főleg nagy sebességnél, vagy alacsony nyomás esetén.

➡️ Egy hosszabb autópályás úton egy gumiabroncsban akár 80–90 °C-os belső hőmérséklet is kialakulhat. Ez pedig már határeset...



💣 Igaz lehet a "gumi robbanás"?

Nem városi legenda.Ritka ugyan, de valóban előfordulhat robbanásszerű defekt, ha a következő feltételek együtt állnak fenn:

  • alacsony guminyomás,

  • nagy sebesség,

  • túlterhelt autó,

  • elöregedett vagy sérült abroncs,

  • hosszan tartó extrém hőterhelés.

A gumi szerkezete ilyenkor túlmelegszik, deformálódik, és egy gyenge pont (pl. sérült oldalfal) kidurranhat – főleg autópályán, amikor nem is hallod a figyelmeztető jeleket.



🚨 Mik a figyelmeztető jelek túlmelegedésre?

  • „Puhának” tűnik a gumi, még ha előző nap fel is fújtad

  • Kormány elkezd vibrálni hosszabb úton

  • Szokatlan szag – enyhén égett gumiszag az autó körül

  • Tapadásvesztés kanyarban vagy fékezésnél

Ha ezek bármelyikét észleled:👉 állj meg, ellenőrizd a guminyomást, hagyj időt a lehűlésre, és ne erőltesd tovább.



✅ Hogyan védekezhetsz a túlmelegedés és robbanás ellen?

1. Ellenőrizd a guminyomást rendszeresen

  • Még indulás előtt, hideg állapotban.

  • Használj digitális nyomásmérőt – ne csak szemre nézd!

2. Ne pakold túl az autót!

  • Minden gumiabroncsnak van terhelhetőségi indexe (LI) – ezt ne lépd túl.

3. Kerüld a hirtelen manővereket

  • A kanyarok, gyorsítások, fékezések hőt termelnek – tarts egyenletes tempót.

4. Válassz jó minőségű nyári gumit

  • Ne spórolj az abroncson – ez az egyetlen dolog, ami az autót és az utat elválasztja!

5. Rendszeresen vizsgáltasd át a gumikat

  • Mobil gumis kolléga 10 perc alatt átnézi – még indulás előtt, otthon!



💬 GYIK – Gyakori kérdések

☀️ Nyári gumival is túlmelegedhet az autó?Igen, de ritkábban. A nyári gumi speciális keveréke jobban bírja a hőt, de ha alacsony a nyomás, túlterhelt az autó, vagy már öreg az abroncs, ugyanúgy túlmelegedhet.

💨 A túl alacsony nyomás tényleg növeli a hőmérsékletet?Igen! A laposabb gumi jobban hajlik, deformálódik, és így sokkal több hőt termel menet közben.

🛞 Milyen gumihőmérséklet a kritikus?80–90 °C felett már megnő a szerkezeti sérülés esélye. A nagy teherautók gumik robbanásai gyakran ilyen értékeknél történnek.



📞 Szükséged van gumi ellenőrzésre nyáron? Bízd ránk!

Ha hosszabb útra indulsz, vagy csak biztos akarsz lenni benne, hogy a forró nyári aszfalt nem fog ki rajtad:

Mobil gumiszerviz Budapest és Pest megye – 0–24 kiszállással, akár indulás előtt az otthonodhoz!

✅ Gumiellenőrzés✅ Nyomásmérés✅ Defektjavítás✅ Gumiabroncs csere

👉 Hívj minket most, és nyaralj gond nélkül!


 
 
 

Hozzászólások


bottom of page